söndag 29 juli 2012

"Alla de stillsamma döda" Anna Jansson

Alla de stillsamma döda (pocket)

En man har anmälts försvunnen och hans hustru söker upp kriminalinspektör Maria Wern. Det verkar från början vara ett rent rutinärende. Men det utvecklas snart till en av värsta utredningar som länskriminalen har ställts inför. De söker en mördare med minskade resurser och en svår tidspress. Mördaren har inget att förlora och skyr därför inga medel.

Jag trodde att jag inte läst denna bok förut, men efter en bit in i handlingen insåg jag att det hade jag visst. Boken är bra och man fastnar lätt i handlingen. Den är lätt att läsa och lätt att följa med i handlingen. En bra bok som rekomenderas, men jag rekomenderar att man läser böckerna i ordning.

Böckerna om Maria Wern är i kronologisk ordning: "Stum sitter guden", "Alla de stillsamma döda", "Må döden sova", "Silverkronan", "Drömmar ur snö", "Svart fjäril", "Främmande fågel", "Pojke försvunnen", "Inte ens det förflutna", "Först när givaren är död", "Drömmen förde dej vilse", "Alkemins eviga eld", "När skönheten kom till Bro" och "Dans på glödande kol" 

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar