onsdag 11 juli 2012

"Hon som tittade in" Karin Wahlberg

Hon som tittade in

En läkare blir under en skidtur i skymningen påkörd av en bil och skadas svårt. Trots att sjukvårdspersonal snabbt var på plats så gick inte hans liv att rädda. Bilisten hade ingen möjlighet att väja och fallet avskrivs som en olyckshändelse. Inte långt efter hittas läkarens fd arbetskamrat skjuten i sitt hem. Är det en slump att två personer knutna till samma sjukhus förolyckas på så kort tid?

Boken var okej, men den var lite jobbig att läsa. Den fångade inte mitt intresse på samma sätt som många andra böcker gör. Karin Wahlberg har en liten annan stil att skriva på än andra deckarförfattare som till exempel Mari Jungstedt och Anna Jansson. Jag gillar hennes böcker, men de är ibland ganska tunglästa vilket gör att det tar längre tid att läsa dom. När böcker tar för lång tid att läsa så tycker jag inte heller att man får riktigt samma flyt. Boken var bra, men inte "wow". Kanske jag var okoncentrerad när jag läste den för jag tyckte att det var svårt att hålla reda på allt som hände.

Böckerna i serien om Claes Claesson är i kronologisk ordning: "Sista jouren", "Hon som tittade in", "Ett fruset liv", "Flickan med majblommorna", "Blocket", "Tröstaren", "Matthandlare Olssons död" och "Glasklart"

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar