söndag 24 juni 2012

"Sista jouren" Karin Wahlberg

Sista jouren (pocket)

Veronika Lundberg-Westman cyklar till arbetet som vanligt på morgon utan att ana vad som väntar henne. Hon kliver in i sjukhusets omklädningsrum och hittar kirurgen Maria Kaahn död i en obekväm ställning. En tryckt stämmning sprider ut sig på sjukhuset och spekulationerna börjar, var det en olycka eller ej? När kriminalkomisarie Claes Claesson börjar förhöra männikorna i Marias närhet så framträder en bild av en komplicerad människa, som inte var omtyckt av alla.

Jag läste boken "Glasklart" för ett tag sen och ville då läsa alla böckerna i serien. Jag tycker dock att den boken var betydligt bättre än denna. Jag tycker att den här boken var lite seg att komma in i och jag fick aldrig den där känslan "måste läsa bara en sida till". Jag tycker dock inte att boken var dålig, men jag hoppas att de andra är betydligt bättre.

Böckerna i serien om Claes Claesson är i kronologisk ordning: "Sista jouren", "Hon som tittade in", "Ett fruset liv", "Flickan med majblommorna", "Blocket", "Tröstaren", "Matthandlare Olssons död" och "Glasklart"

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar