måndag 20 maj 2013

"Gideons ring" Carin Gerhardsen

 
Gideons ring

"Gideons ring" är den femte delen i Carin Gerhardsens serie om Hammarbypoliserna. En ung flicka hittas naken utanför en dörr i en trappuppgång. Polisen vet inte vem hon är och vad som har hänt. Strax efter hittas innehavaren till lägenheten död. Polisen står nu med två utredningar och väldigt lite bevisning. Hör fallen ihop och vad var det egentligen som hände? Spåren leder mot en högt uppsatt man.
 
Ännu en bra bok av Carin Gerhardsen. Och om någon nu undrar, så ja jag är väldigt inne på svenska deckare just nu. Jag har gillat hennes andra böcker också och jag tycker att de faktiskt blir bättre och bättre. Denna bok är lätt att läsa och har en intressant handling som är lätt att följa med i. Jag rekommenderar att böckerna läses i kronologisk ordning, då det då är mycket lättare att hänga med i de mer privata berättelserna som är som en röd tråd i serien.
 
Boken finns att köpa som:
Bok hos Adlibris och Bokus
Ebok hos Adlibris och Bokus
Som cd-bok hos Adlibris och Bokus
Som Mp3-bok hos Adlibris och Bokus
 
Om man handlar boken hos Adlibris så rekommenderar jag att man gör det genom sajten "God handling". Då skänker adlibris en viss procent av ditt köp till den organisation du valt från listan på God handlings hemsida. Kostar inte dig något extra, men gör skillnad.

Böckerna i serien är i kronologiskordning: "Pepparkakshuset", "Mamma, pappa, barn", "Vyssan lull", "Helgonet", "Gideons ring", "Hennes iskalla ögon"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar