tisdag 5 juni 2012

"Den sista akten" Mari Jungstedt

Den sista akten

Mitt under Almedalsveckan i Visby hittas journalisten Erika Malm mördad på sitt hotellrum. Det är ett dåd som väcker stor uppmärksamhet, inte minst för att Erika var en känd och stridbar debattredaktör på Sveriges största kvällstidning. Utredningen kommer att peka åt många olika håll; hot från högerextremister, besök på Romateatern och spår av en mystisk älskare. Knutas och Karin får fullt upp med mordfallet och sin spirande förälskelse.

Äntligen kom Mari Jungstedt ut med en ny bok. Som jag har längtat och jag blev inte det minsta besviken. Boken var faktiskt bättre än jag förväntat mig, tycker att detta är en av hennes bästa. Jag hoppas nu bara att namnet Sista akten innebär att det inte blir fler böcker om Knutas..
Den här gången utspelar sig delar av boken längre bak i tiden. Men det är lätt att hålla isär berättelserna och tillslut inser man också hur de två hänger ihop. Jag gillar historien och boken är lätt att läsa, men har man börjat läsa så är det svårt att lägga ifrån sig den. Den är precis lika bra som hennes andra böcker, eller ja kanske till och med bättre.
En bok som rekomenderas varmt


Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar