lördag 25 juni 2011

"My appetite for destruction" Steven Adler

My Appetite For Destruction (häftad)

Steven Adler, en av orginalmedlemmarna från Guns N' Roses, har skrivit boken " My appetite for destruction". Och jag måste säga att det är en passande titel. Det här är Steven Adlers egen berättelse om sitt liv och om Guns N' Roses. Man får följa honom genom hans uppväxt, han träffade Slash redan när han gick i skolan och det var han som gav Slash hans första gitarr. I princip hela boken handlar om hans liv med droger, drogerna verkade alltid vara det mest centrala i hans liv. I boken berättar han sin syn på Guns N' Roses, men man får också veta vad som hände efter det.

Vet inte om jag tyckt att boken var lika bra om jag själv inte varit ett GN'R fan. Det gör ju historien mer intressant. Det är hans berättelse och jag måste säga att den är tragisk. Drogerna verkar styra hans liv totallt och han verkar strunta i allt annat, utom möjligen att spela. Skälet till att han blev utsparkad ur GN'R uppges vara pågrundav drogerna och en fråga som ställs flera gånger i boken är "Hur blir man utsparkad ur GN'R för att man använder för mycket droger?". Enligt honom själv använde de andra lika mycket droger som honom, men det är ju hans syn. Han skriver på ett kontrakt som bara ger honom 2000 dollar och han förlorar sin royalti. Men det är inte han som stämmer GN'R för att rätta till det, utan det är hans mamma. Han känner sig sviken av de andra och speciellt av Slash. På många ställen känns boken som "tyck synd om mig" historia. Ingen vill prata med mig och alla sviker mig. Men men får liksom aldrig se hans del i det som händer.

Boken är absolut läsvärd, speciellt om man är ett GN'R fan.
Boken finns att köpa hos Bokus och adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar